Olika typer av frågor

För dig som är medlem och boende på Rotegatan 2 finns länkar och information om vart du ska vända dig i olika typer av frågor (se längre ner). Vi har också samlat svar på nästan alla tänkbara frågor som rör ditt boende och vårt hus på hemsidan och snabbast svar får du högst troligt om du besöker avdelningen "Från A till Ö" innan du kontaktar styrelsen. Det är enkelt att logga in och längst ner på den här sidan kan du se hur du gör för att få ett nytt lösenord om du glömt bort ditt lösenord eller om du vill skapa ett konto om du är nyinflyttad. För att kunna göra det behöver du ditt lägenhetsnummer.

Om du har andra frågor som hemsidan inte svar på så är du varmt välkommen att kontakta föreningen på e-postadress

När du vill hyra en parkeringsplats eller om du har frågor rörande parkeringshuset så kontaktar du samfälligheten som driver parkeringshuset på Rotegatan 3 via den här länken. 

Felanmälan

Har du uppmärksammat ett fel i vårt gemensamma hus eller i din lägenhet?

I regel ska alla fel som du ser på huset och våra gemensamma ytor inne- och ute felanmälas till föreningens styrelse (du som varit med länge vet att vi tidigare hänvisat till vår tidigare vicevärd, detta är ändrat sedan 1 dec 2024). Fel i våra gemensamma ytor kommer åtgärdas genom vår styrelse. De beställer hjälp från rätt håll och ser till att felet blir avhjälpt. Kostnaderna för detta betalas av föreningen vilket i praktiken betyder att vi som bor i huset betalar via vår månadsavgift...
Du kontaktar styrelsen via följande e-postadress: 

Andra fel inne i er/din lägenhet och som inte berör centrala system (så som vatten och värmesystem) behöver inte anmälas till styrelsen. Eexempelvis om din tvättmaskin eller duschblandare går sönder. Det är saker du själv åtgärdar och bekostar. Du väljer självklart själv vem du vill ta hjälp av vid en ev. åtgärd i din lägenhet. Om du inte vet om det är styrelsen eller du själv som ansvarar för ett ev. fel så är du varmt välkommen att kontakta styrelsen så hjälps vi åt att reda ut vem som ansvarar och vad som behöver göras. Bra att veta är att vi har en fin rabatt hos Comfort/Ternstedt Invent som har butik i Tornby. Läs mer här: (vem betalar) Om något går sönder

Hiss, TV, internet/bredband, skadedjur

Läs mer längre ner om hur du felanmäler hiss, internet/bredband, skadedjur och TV och fel som är i din egen lägenhet. Detta behöver inte gå via styrelsen.

Läs gärna mer om vad som gäller om du har ett vattenläckage på den här länken

 

Vid brand, pågående brott eller akuta olycksfall:

Ring 112 

Polisen kan även kontaktas via 114 114 vid ej akuta och pågående brott.

 

Hiss

Alla fel som rör våra hissar ska felanmälas till Kone Hissar.
Kone Kundcenter. Telefon 0771-50 00 00

 

Akut låsöppning

Låsöppning beställer du genom BB Gruppen på Gottorpsgatan 49 i Linköping. Växel: 013-37 19 50 eller journummer: 010-163 67 92

Alla kostnader som rör låsöppning tillfaller dig som är lägenhetsinnehavare. 

Nycklar och taggar

Om du tappat en nyckel eller om din magnetnyckel slutat fungera så kontaktar du föreningens styrelse (epost: ).



TV - Bredband via Telia

Telia Tel. 020-20 20 70 eller 90200

Det går också bra att logga in på ditt konto på www.telia.se. Du loggar in via Bank-ID.

Om Du har fel på TV-mottagningen kontrollera först om dina grannar också har problem innan du felanmäler. Det underlättar felsökningen.

Se driftstörningar i fibernätet
 

Insekter/skadedjur

Länsförsäkringar Östgöta AB. Tel. 013-29 04 25 eller 

 

Läs mer här: Insekter och skadedjur.

 

Vitvaror

Alla medlemmar/lägenhetsinnehavare ansvarar själva för det som brukar kallas vitvaror. Du väljer själv vem du vill kontakta för att reparera ett eventuellt fel. Auktoriserad servicepartner för Bosch är Uffes Kyl och Maskin. Se mer: Vitvaror

Kökskåpan (som aningen felaktigt ibland kallas köksfläkt) ingår i lägenhetens ventilationsanläggning. Se mer här: Värme och ventilation

 

Parkeringshuset på Rotegatan 3

Se www.rotegatan3.se för allt som gäller vårt gemensamma Parkeringshus/parkeringsgarage. I Parkeringshusets trapphus finns även anslag om vart man vänder sig om något går fel. 

 

Föreningens styrelse

Du är alltid välkommen att kontakta styrelsen med frågor, idéer eller om du vill hjälpa till med något i föreningen. Hela vår verksamhet bygger på bra och kreativa idéer från våra medlemmar så vi blir alltid extra glada varje gång någon kommer med bra förslag till allt som gör vårt hus och vårt boende ännu bättre. Du som är medlem hittar mer information om din styrelse via den här länken

Läs gärna mer om vad en styrelse i en bostadsrättsförening gör och hur det fungerar.

 

 

Månadsavgift & avier

 

Vår förening har en ekonomisk förvaltare som hjälper föreningen med det mesta som har med ekonomi, avier, hyror och andra liknande frågor. En ekonomisk förvaltare räknar ut bland annat ut och skickar ut avier för din hyra, el, värme- och vattenförbrukning. Har du frågor som rör din månadsavgift eller någon annan avier/faktura du fått för exempelvis elförbrukning eller vattenförbrukning? Kanske behöver du något dokument i samband med försäljning av din lägenhet eller i kontakten med din bank!? Kontakta i så fall nedanstående så hjälper de dig. Hur är din månadsavgift fördelad? Se Hyra

Frågor som avier/månadsavgifter/överlåtelser i BRF Tinneröhöjd 2/Rotegatan 2:

HSB Östergötland
Box 1993
581 19 Linköping

Besöksadress: Stationsgatan 12 i Linköping 

Telefon 010-442 40 00

Vår kontakt för alla ekonomiska frågor är Louise Örtenvik,

"Mitt HSB"

Du hittar alltid dina avgiftsavier (hyresavier) och ditt lägenhetsutdrag/förteckning på "Mitt HSB". Du har ett användarkonto på Mitt HSB och du loggar in via hsb.se. med ditt BankID eller användarnamn och lösenord. Här kan du läsa om hur du laddar hem ditt Lägenhetsutdrag/förteckning.

Frågor som rör Parkeringshuset Elitloppet 2 på Rotegatan 3: 

Alla motsvarande ekonomiska frågor som gäller din parkeringsplats i Elitloppet 2 parkeringshus eller om du vill säga upp en parkeringsplats, vänd dig direkt till samfälligheten som driver parkeringshuset/garaget (länk).   

Autogiroanmälan

Icon representing an icon        Anmälan om Autogiro (HSB)

Att logga in på föreningens hemsida

Bor du på Rotegatan 2? I så fall vill ge dig tillgång till medlemssidan av denna hemsida. För att kunna logga in behöver du ett konto som du kan skapa själv om du inte redan fått det av föreningen. Det kontot ger dig tillgång till allt som rör föreningen och det är genom ditt konto vi som förening skickar nyhetsbrev om viktiga saker som händer och sådant som du behöver känna till. Nedanstående gäller oavsett om du ska logga in från en dator eller från en mobiltelefon. 

1. För att logga in så klickar du på "Login" uppe till höger. Det fungerar på samma sätt oavsett om du besöker hemsidan från en dator eller från en mobil.

2. Börja med att skriva in ditt användarnamn och ditt personliga lösenord. Längre ner kan du se hur du ändrar ditt lösenord. Ändra alltid det lösenord du fått av föreningen.

3. Kryssa i för att webbläsaren ska komma ihåg dina inloggningsuppgifter. Perfekt när du vill kunna logga in snabbt och enkelt nästa gång du besöker din BRF-förenings hemsida. Om du loggar in från någon annans dator eller någon annans telefon så ska du inte kryssa i denna kryssruta.   

4. När du fyllt i ditt inloggningsnamn/user name och ditt personliga lösenord/password så klickar du på "Logga in"

5. Klicka här om du glömt ditt lösenord. Du kommer att få instruktioner om hur du ska göra för att skapa ett nytt lösenord. 

6. Klicka här om du glömt ditt inloggningsnamn. Du behöver ha den e-postadress som är kopplat till kontot för att få svar. Kontakta styrelsen om du saknar den informationen.

7. Är du ny i föreningen så är det här du klickar för att skapa ett nytt användarkonto. Fältet Infometric kan du lämna tomt. Ditt nya användarkonto blir i regel aktivt inom ett dygn. 

Ändra befintliga uppgifter eller för att radera sitt konto, vänligen se längre ner. 

 

 

Ändra uppgifter

 Har du en ny e-postadress eller fått ett nytt mobiltelefonnummer? Kanske något annat du vill ändra i ditt användarkonto? Många saker kan du ändra själv och du gör det genom att logga in med dina befintliga uppgifter och klicka sedan på "Mitt konto". Det är obligatoriskt att ha med sin e-postadress och mobiltelefonnummer. Fältet "Infometric" kan du lämna tomt. Om det är någon annan uppgift du vill ändra och som du själv inte kommer åt så ska du kontakta styrelsen så hjälper vi gärna till.